Półkolonie organizowane przez nasze Stowarzyszenie zakończyły się 29 lipca 2016r. Półkolonijna brać była podzielona na dwa turnusy, pełne zabawy, śmiechu, przygody. Kilkadziesiąt dzieci w wieku 6-15 lat brały udział w wielu ciekawych zajęciach oraz wycieczkach. Było plażowanie w OSiR Wawrzkowizna – a gdy pogoda robiła nam psikusa, kąpiel słoneczną zamieniliśmy na spacer po okolicznym lasku oraz gry w siatkówkę, piłkę nożną czy popularne dwa ognie oraz zabawy z chustą animacyjną i szaleństwa na placu zabaw.

Rozwijaliśmy tężyznę fizyczną, dzięki uprzejmości grupy wspinaczkowej, na ściance w Hali Energia, niektórzy z nas naprawdę wykazali się dużą zwinnością i siłą wchodząc na sam szczyt „górsko-ściankowy”. Nasze talenty plastyczne rozkwitały na zajęciach w Muzeum Regionalnym oraz tych organizowanych w placówce. Nie obyło się też bez zajęć, dzięki którym dowiedzieliśmy się i utrwaliliśmy wiedzę jak bezpiecznie spędzać wakacje, bez wpadania w różne kłopoty, w tym w kontakty z substancjami psychoaktywnymi.

No i oczywiście poznawaliśmy nasze województwo. Udaliśmy się w podróż w czasie do czasów kiedy żyły dinozaury w miejscowości Kołacinek. Oglądaliśmy tam okazy tych prehistorycznych gadów oraz spróbowaliśmy czym jest praca paleontologa i poszukiwacza złota. Oczywiście za swój trud zostaliśmy nagrodzeni licencją poszukiwacza złota.

Zwiedziliśmy Park Safari w Borysewie. Obcowaliśmy z dzikimi zwierzętami, dla niektórych z nas był to pierwszy kontakt ze zwierzętami w zoo. Z zafascynowaniem oglądaliśmy karmienie białych tygrysów. Jeden z nich naprawdę się zdenerwował i próbował nas wystraszyć swoim zachowaniem, chyba bał się, że przyjechaliśmy głodni i zabierzemy mu obiad.

Kolejna wycieczka wyniosła nas do gwiazd. Odwiedziliśmy planetarium EC1 w Łodzi. To było gwiezdne przeżycie. Dzięki technologii zastosowanej w planetarium mieliśmy wrażenie, że latamy między planetami i galaktykami. Astronomowie wiele nam opowiedzieli o gwiazdozbiorach oraz różnych ciałach niebieskich. Po powrocie do domu mogliśmy sami poszukać gwiazdozbiorów i planet na wieczorno – nocnym niebie.

IMG_0386IMG_0361IMG_0303IMG_0285IMG_0277

muzeum

Wakacje na półmetku – wspomnienia po półkoloniach